صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

1. تصمیم بگیرید که آیا نام شرکت خود را در لوگو میخواهید بگنجانید یا نه .

البته، شما می خواهید یک شناخت اسمی برای کسب و کار خود بسازید،  پس ممکن است گنجاندن نام در بخشی از طراحی لوگو همیشه ایده خوبی نباشد. اگر برای درج نام توضیح منطقی دارید آنرا بگنجانید اما هنوز هم این کار ضروری نیست اگر بودجه بازاریابی شما محدود هستند و هدف شما تنها ساخت و متمایز کردن یک نام باشد.

a

اگر نام بیش از حد عمومی است آن را داخل لوگو نگنجانید و یا اگر بیش از حد طولانی باشد و یا در سطح جهانی به خوبی ترجمه نشده باشد (در صورتی که مورد توجه باشد، اینجا می توان به نام یک محصول لبنیاتی مشهور اشاره داشت که در کشور ما معنای مناسبی ندارد) و یا فاقد هر گونه پرستیژ است. نام را رها کنید اگر شما میخواهید روی یک محصول مانند یک کفش کتانی یا یک کیف دستی آرم خود را قرار دهید،. به تمام راه های مختلف که شما قصد استفاده از آرم خود را  دارید فکر کنید. کوچکترین اندازه ممکن را تصور کنید.

شاید بهتر باشد نام را در طراحی لوگو  قرار ندهید اگر نام شرکت به علت کوچکی زیاد قابل خواندن نباشد پس بهتر اینکه اصلا استفاده نشود.

222

2. بدنبال طرح و رنگ متناسب با شرکت باشید.

اگر شرکت شما در زمان تاسیس از رنگ های خاص در علامت گذاری,تبلیغات و دیگر موارد استفاده میکند،  این اصل مهم است که  این رنگ ها در  لوگو منعکس شده باشند. استفاده مداوم از رنگ ایجاد آشنایی میکند. اگر می خواهید مشتریان قادر به  لینک کردن ذهنی لوگو با شرکت باشند از این گزینه استفاده کنید. اگر شرکت شما خود را با رنگ های خاص مارک دار کرده است، مردم به طور ناخودآگاه با آن رنگ ها یک ارتباط ذهنی برقرار کرده اند. اگر هنوز یک رنگ برای شرکت خود نداشته اید با انجام برخی تحقیقات در روانشناسی رنگ ها میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. به عنوان مثال، رنگ قرمز به معنای قدرت ، شور، انرژی و اعتماد به نفس  است اما  این رنگ می تواند به منزله ی علامت خطر هم باشد.



3. از لوگوهای موفق الگو بگیرید ولی از روی آن ها تقلب نکنید.

هرچند که آن لوگو دقیقا همان چیزی باشد که مد نظر شماست اما اگر این لوگوی شرکت دیگر را بجای شرکت خود بگذارید حتما این فکر را به خریداران خود القا میکنید که شما انسان تنبل و بدون انگیزه ای هستید. به لوگوهای مشابه با شرکت خود نگاهی بیاندازید و بگویید در این لوگوها چه چیزی رو دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید.چه چیز با اهمیت و چه چیز بی اهمیت است.خود را غرق دیدن لوگوهای فراوان نکنید حدود ۱۰-۱۲ لوگو مقدار مناسبی است تا به شما ایده ی خوبی بدهد. یک لوگوی موفق باید ساده,به یادماندنی, و مناسب باشد.این خصوصیات را تا آخرین مرحله ی طراحی به یاد داشته باشید. اگر در تلاش برای پیدا کردن بهترین گزینه هستید از جمله های کلیدی استفاده کنید و با سرچ در اینترنت ایده های جدید بگیرید.

logo

شکل های بی معنی بکشید حتی خط خطی کنی کلمات کلیدی را به اندازه های مختلف بنویسید و ببینید آیا ایده ای به ذهن شما خطور می کند یا خیر.



4. همیشه طرح را ساده نگه دارید.

طراحی لوگو تمرین فشرده ایست.هر چند که رساندن چند مضمون با یک لوگو بسیار وسوسه برانگیز است ولی اگر زیاد این کار را انجام دهید موفقیت لوگوی خود را از بین برده اید.

از رنگ های زیاد , تصاویر گوناگون فونت های ریز و درشت بپرهیزید.یک لوگوی گیج کننده و نامنسجم هیچ مفهومی برای خریدار ندارد.

اگر از عناصر بصری زیاد در لوگوی خود استفاده کردید این امر باعث گیج شدن خریدار خواهد شد,آن ها نمیدانند یه چه و به کجا نگاه کنند.

به طور عملی یک لوگوی ساده برای تولید بسیار ساده تر و ارزانتر است چرا که لوگوی شما در محصولات متفاوت دیده میشود و این امر در دراز مدت به صرفه جویی مالی شما میانجامد.

s

۱-طرح های مختلف بسازید. در مراحل اولیه , شاید چند ایده در ذهن شما باشد که بخواهید در لوگوی خود آن ها را ایجاد کنید.تمام آن ها را بر روی کاغذ بنویسید و ببینید کدام مناسب و کدام غیر متناسب است. حتی یک طراحی ساده ی پارچه  شاید موجب جرقه ی یک ایده در نسخه های بعدی لوگوی شما باشد.

یک طرح خام رسم کنید.بهتر است در مراحل ابتدایی تنها  قلم را روی کاغذ حرکت دهید تا به ایده ی مورد نظر خود برسید.کشیدن طرح ابتدایی میتواند بهترین گزینه برای بیرون کشیدن ایده از ذهن شما باشد.

کاغذ ساده ی سفید یا یک کاغذ طراحی بهترین پیش زمینه را برای طرح شما به همراه خواهند داشت.

پاک نکید

طراحی یک پروسه ی خطی نیست. تمام طرح هایی که دوست نداشتید هم نگه دارید شاید باعث جرقه ی ایده ای در ذهن شما شدند و یا شاید در نگاه بعدی ارزش فکر کردن داشتند. شرکت های طراحی بزرگ قبل از حتی لمس موس کامپیوتر بالغ بر ۱۲ طرح لوگو را میکشند.از نقات قوت طراحی های خود استفاده کنید و روی طرح ها تمرکز کنید.

نظرات  (۲)

سلام
چه خوب
ممنون استفاده کردیم
یاعلی
پاسخ:
موفق باشید دوست عزیز
  • رضا خسروی
  • این لگو هم دنیایی داره ها!
    ممنون، مفید بود
    پاسخ:
    چشاتون مفید میبینه دوست عزیز :D

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی