صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

سلام دوستای گلم ، من یک دوره با دو تن کمپوست شروع به کار کردم (امتحانی) ، قبلش حدود یک سال تحقیق کردم چکیده اطلاعاتمو + پیشنهاداتم را در اختیارتون میزارم .

اول اینکه حتما برای بار اول حتی بعد از آموزش کامل دیدن با یک یا دو تن شروع کنید . تا از نزدیک شاهد مشکلات کوچک و بزرگ تولید باشید و در این مرحله به فکر سود دهی یا تولید ایده آل که 25% هست نباشید . تا جایی که میتونید آزمایش و خطا کنید که تجربه ی بسیار با ارزشی به دنبال داره . شخصا این تجربه را کسب کردم . به عنوان مثال بعد از ابتلا به بیماری مایکاگون از چند راه برای دفع بیماری استفاده کردم بهترین راه را پیدا کردم و در کمال تعجب این بیماری بدون درمان را در سالن خنثی کردم !


دوم اینکه بخش برداشت و نگهداری قارچ های چیده شده به اندازه تولید قارچ مهم است ، حتما یخچال بزرگ صنعتی تهیه کنید .

سوم اینکه تولید بالای پنج تن کمپوست حتما نیاز به تجهیزات کامل داره و نمیشه به صورت سنتی کار کرد یا به کار در چند دوره ادامه داد .

چهارم اینکه اگر ممکنه سالنتونو به چند قسمت تقسیم کنید و با زمان بندی مناسب تولید خود را در چند روز از یک ماه تقسیم کنید تا مشتری های ثابت خود را از دست ندهید . حتی مقداری از محصول را در یخچال نگه دارید تا در روز های که برداشت ندارید مشتری دائم شما بدون قارچ نماند ! این بسیار مهم است . البته راه دیگه ای هم برای رفع این مشکل هست : همکاری با دیگر تولید کننده های محلی قارچ به رشد کسب و کار شما کمک بسیاری میکنه .

پنجم اینکه در ابتدای کار به هیچ وجه به فکر کشت بذر یا تولید کمپوست نباشید . باید با بهترین کمپوست و بذر کار را شروع کنید تا ریسک تولید مطلوب کمتر بشه . مرغوبیت کمپوست و بذر بسیار مهمه .

ششم قبل شروع کار در تناژ بالا تا جایی که میتونید برای عایق کردن و ضد عفونی محیط تلاش و هزینه کنید . عایق کردن هم در مناطق گرم لازمه هم سرد . بعد از هر دوره حد اقل سه بار سالن را شستشو و ضد عفونی کنید . بزرگترین ریسک تولید قارچ امراض گوناگون هستن . در ضمن اگر به خاک پوششی اطمینان ندارید اون هم ضد عفونی کنید .



http://www.forum.unc-co.ir/showthread.php?tid=2282&pid=154768#pid154768

نظرات  (۲)

سلام.با تشکر از اطلاعات خوبتون.من بدنبال این هستم که از نزدیک از یک سالن تولید در هر نقطه از کشوربازدید کنم.ممنون میشم کمکم کنید.

با سلام
مرسی واقعا بسیار استفاده کردیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی