صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

رعایت اصل سادگی مهم‌ترین ویژگی یک کارت ویزیت مناسب است، چرا که کارتهای ویزیت نمودی از برند ما هستند. کارتهای ویزیت به عنوان یکی از ماندگارترین روش‌های تبلیغات چاپی به شمار می‌روند و به طور غیرمستقیم و یا مستقیم برای برند ما بازاریابی می‌کنند. 

حال چگونه می‌توان یک کارت ویزیت به یادماندنی طراحی کرد، ابزاری که بتواند به بهترین نحو ممکن برای ما بازاریابی کند؟ نکات ذیل می‌تواند به ما در طراحی و یا سفارش یک کارت ویزیت تجاری مناسب کمک کند.


•    ابتدا کسب و کار خود را بشناسیم 

کارت ویزیت ما نشانگر شخصیت حرفه‌ای مان است، لذا ضروری است تا در قدم اول به شناختی دقیق از کسب وکار و مخاطبان خود دست یابیم و بعد کارت خود را طراحی کنیم. 

کارت ویزیت می‌بایست آیینه‌ی تمام‌نمای سازمان و یا برند ما باشد و شمایی کلی از آن را به نمایش بگذارد.



•    کلیدواژگان هویت بصری سازمان؛ نشان سازمانی، رنگ سازمانی و هویت یکپارچه سازمانی را در طراحی خود دخیل کنیم

فضایی را که کارتهای ویزیت در اختیار ما می‌گذارند محدود است، بنابراین ضروری است تا بهترین بهره را از کم‌ترین فضا ببریم. تنها تصویر مناسب برای کارت ویزیت، تصویر لوگو و نشان ما است و نیازی به پر کردن فضا بوسیله تصاویر مختلف نیست.


نشان برند ما باید به گونه‌ای طراحی شود که در صورت کوچک شدن خوانایی و دید لازم را داشته باشد. لذا همواره از افراد حرفه‌ای و گرافیست‌ها کمک بگیرید، چنانچه طراح مربوطه اندکی سررشته از کسب و کار ما نیز داشته باشد به طراحی مناسب‌تری خواهیم رسید. 


دیگر عنصر بصری مهم در طراحی کارتهای ویزیت رنگ است.  رنگها نقش بسیار مهمی در یک طرح گرافیک  ایفا می‌کنند.به عقیده  لوشر که خود از جمله رنگ‌شناسان مطرح در دنیا بوده و مبدع تست تشخیص بر اساس رنگ‌ها می‌باشد( این تست معیاری برای تشخیص حالات روانی افراد در حین تعامل با رنگ‌ها است)، «رنگ‌ها قدرت آن را دارند که حال روانی و جسمی افراد را کاملا دگرگون کنند. برای مثال جالب است که رنگ های گرم باعث افزایش ضربان قلب و افزایش سطح انرژی می‌شوند، به همین دلیل بسیاری از برندهای جوان‌پسند از طیف رنگ‌های گرم و پرانرژی برای سازمان خود بهره می‌برند.» یا برای نمونه رنگ نارنجی نمایانگر نشاط، سرزندگی، و خوش خلقی است و فضای بسیار گرم و صمیمانه‌ای ایجاد می‌کند. استفاده از رنگ نارنجی در محیط همچون تنفس اکسیژن، فرحبخش و حیات‌بخش است. نارنجی شور و نشاط را به زندگی و برند ما تزریق می‌کند و نمایانگر چشم‌انداز روشن مدیران برای سازمان است.

رنگ سازمانی می‌بایست متناسب با چشم‌انداز، اهداف، و مخاطبان سازمان انتخاب شود. رنگ به ما کمک می‌کند که به یک هویت سازمانی مشترک دست یابیم و در واقع چاشنی هویت سازمانی محسوب می‌شود. معانی که هر رنگ در پس خود دارد گویای ویژگی خاصی از همان رنگ است. رنگ از عناصر بصری بسیار تاثیرگذار است و اهمیت آن در طراحی هویت بصری سازمان، بسیاری از برندهای مطرح را وا میدارد تا در انتخاب رنگ سازمانی خود از کمک رنگ‌شناسان و متخصصان حوزه روان‌شناسی رنگ بهره ببرند. مصرف‌کنندگان در طول فرآیند خرید خود، تحت تاثیر عوامل بصری و هیجانی بسیاری از جمله رنگ‌ها دست به انتخاب می‌زنند، ضمن آنکه بهره‌مندی از هویت یکپارچه بصری و انتخاب و بکارگیری هدفند رنگ سازمانی موجب می‌شود که تمامی فعالیت‌ها و اقدامات تبلیغاتی و اطلاعاتی برند به طور یکپارچه در ذهن مخاطب جای گیرد. تاکید می‌شود که رنگ کارت ویزیت متناسب با رنگ سازمانی‌تان باشد تا در هویت بصری نزد مخاطب توفیق بیشتری داشته باشید.


•    تنها اطلاعات ضروری را بیاوریم 

همانگونه که بیان شد کارتهای ویزیت فضای کوچکی را در اختیار ما قرار می‌دهند، از این رو می‌بایست مرتبط‌ترین اطلاعات را در آن بیاوریم.

فراموش نکنیم که کارت ویزیت نماینده تام الاختیار برند ما است. از این رو تنها کافی است که اطلاعات زیر را در کارت خود بیاوریم:

نام

سمت

اطلاعات تماس

وبسایت

لوگوی سازمان


•    از فونت‌های ساده، حرفه‌ای و تجاری استفاده کنیم 

فونت‌های فانتزی پیشنهاد مناسبی برای کارت‌های ویزیت نیستند. بنابراین خلاقیت تصویری خود را در جایی غیر از قلم نوشتاری کارت ویزیت به کار بندید. فونت‌ها می‌بایست به سادگی هر چه تمام، حرفه‌ای بودن ما را به نمایش بگذارند.



•    فضاهای خالی را افزایش دهیم 

فضاهای خالی بار مثبتی بر ذهن مخاطب دارند و موجب هر چه جذاب‌تر شدن کارت ویزیت ما می‌شوند. این فضاها موجب می‌شوند که بخش‌های مهم‌ کارت جلوه‌ی بیشتری بیابند. هر چه بیشتر فضای کارت ویزیت خود را پر کنیم، مخاطبان کمتری زحمت دیدن آن را به خود خواهند داد.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی