صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

موضوع مطلب شاید ربطی به این گروه نداشته باشه، ادمین جان  لطفا 2 روز حذفش نکن. ممنون.

دوستان میشه چند لحظه این متنو بخونینو نظرتونو بگین!!  راهنمایی لازم دارم. 3 دقیقه امکان داره وقتتونو بگیرها!

چند روزه خیلی علاقه پیدا کردم  انگلیسی یاد بگیرم  ، اما نمیدونم از کجا شروع کنم: 
از هر کی میپرسم یه جوابی میده! 

- لغت 504-1100  رو حفظ کن.

- برو کلاس! - با توریستا  صحبت کن. - لغتا رو در قالب جمله حفظ کن. - داستان کوتاه بخون. - فیلم ببین. ( با زیر نویس، بدون زیرنویس ) - برنامه کودک تماشا کن. - موزیک گوش بده. - برو مکالمه کارکن و....

نتیجه ایی که با سرچ توو اینترنت بهش رسیدم : ( میخوام اینجوری عمل کنم نظرتون چیه؟ فاییده ایی داره؟ ) 

حفظ 1000+3000 لغت  

.

(مرحله اول حفظ 1000 لغت پر کاربرد):

به هر حال بدون شناخت کلمات نمی‌توان به زبان دیگری حرف زد! اما اینجا آن قانون معروف ۸۰-۲۰ وجود دارد. با ۲۰٪ تلاش نسبت به حرفه‌ای ترین کسانی که به زبان خارجی مسلط هستند، می‌توانیم ۸۰٪ توانمندی آنها را کسب نماییم. 

پیشنهاد من قبل از هر کاری، مراجعه به لیست ۱۰۰۰ کلمه‌ی پرکاربرد انگلیسی است.یک سوم کل نوشته‌های انگلیسی جهان فقط با همان ۲۵ کلمه‌ی اول لیست اشغال شده است! اگر ۱۰۰ کلمه‌ی اول را بدانید نیمی از کل متون انگلیسی جهان را می‌فهمید! و ۳۰۰ کلمه‌ی اول ۶۵٪ از کل نوشته‌های مکتوب انگلیسی را به خود اختصاص می‌دهند. پیشنهاد می‌کنم ترجمه‌ی تک تک این لغت‌ها را پیدا کنید و به تدریج آنها را حفظ کنید.

(مرحله دوم حفظ 3000 لغت پر کاربرد) :

اگر لیست هزار کلمه‌ای فوق، به نظر شما ابتدایی و ساده‌ است و یک لیست حرفه‌ای تر را برای یادگیری زبان انگلیسی ترجیح می‌دهید 3000 لغتی که  توسط لانگمن معرفی شده را بخوانید.

در این لیست، کنار هر کلمه، علامتهای S1 و S2 وS3 و W1 و W2 و W3 را مشاهده می‌کنید. S اول کلمه Spoken و مربوط به میزان استفاده در زبان انگلیسی شفاهی است و W مربوط به کلمه Written و مربوط به میزان استفاده در زبان انگلیسی مکتوب است. بنابراین مثلاً S1 در کنار یک کلمه، یعنی این کلمه در هزار کلمه پرکاربرد زبان انگلیسی است و W2 در کنار یک کلمه، یعنی آن کلمه از نظر کاربرد مکتوب در زبان انگلیسی، رتبه‌ای بین هزار و دو هزار دارد.


پ.ن 1 : لغتارو که نگا کردم ، جالب بودن. 

پ.ن 2 : لینک دانلود 1000 لغت و  3000 لغت لانگمن در کامنت اول.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی