صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

1. ثروت واقعی به واسطه ی توانایییمان برای " کیمیاگری اقتصادی " به دست می آید : یعنی تواناییمان برای تبدیل چیزی بی ارزش به چیزی با ارزش تر.


2. گاهی کمپانی ها فراموش میکنند که هدف اصلی شان فقط سوددهی نیست. در حالی که سود ، برای بقا و شکوفایی یک کمپانیی بسیار حیاتی است.( مثل خوردن و خوابیدن ) ، اما هدف واقعی نیست.

هدف واقعی هر کمپانی ، ارائه ی محصولات و خدماتی است  که کیفیت زندگی تمام مشتریان را ارتقا دهد.

اگر این امر به صورت مستمر خاص شود، پس سود نیز تضمین میگردد. به هر حال ، اگر گمپانی به صورت مستمر ارزش زندگی مردم را ارتقاع ندهد ، ممکن است در کوتاه مدت سوددهی داشته باشد ، اما در بلند مدت سودی نخواد داشت. 

3. اشتباه معمول افراد آن است که که آنها تصور میکنند حفاظت از دارایی ، شامل یک سری راز ها و روش های خاص است. واقعیت این است که صداقت، بهترین سیاست است.


4. بعضی از بد ترین تجربه هایتان ، در واقع بهترین تجربه هایند.


5. در مسیر محل کار به منزلتان ، جلوی منزل یکی از هموطنان مسن بایستید، وارد شوید و با او گفتگویی داشته باشید ؟ اگر از او بپرسید : " مهمترین درسی که در طول زندگی گرفته اید ، چیست؟ "

چه احساسی در او ایجاد میکنید ؟ شرط میبندم چیز های زیادی برای گفتن دارد!


6. آیا تاکنون با حس کاهش تدریجی کار کرده اید؟ یعنی تمام موارد لیستتان را انجام داده باشید ، اما در پایان روز احساس رضایت مندی نکنید. در واقع تمام موارد ضروری  و آنچه در همان لحظه  مورد توجهتان قرار میگیرد  را انجام داده باشید ، اما از روی مهمترین کاری که موجب تغییری  پایدار میشود ، سرسری بگذرید  و آنرا انجام ندهید .


برعکس ، آیا تا کنون  برایتان اتفاق افتاده که  در طول روز چند کار خاص انجام داده باشید و احساس کنید روز مفیدی داشتید؟ در این روز شما روی مهمترین کار  تمرکز داشته اید ، نه  کارهای ضروری که توجهتان را جلب کرده اند.

به نظر میرسد ضرورت ، زندگیتان را کنترل میکند. تلفن زنگ میزند و شما مشغول انجام کار مهمی هستید  ، اما باید تلفن را  پاسخ گویید. مضافا"  چه اتفاقی می افتد  اگر چیزی را از دست بدهیم؟ 

این امر ، مثالی کلاسیک  از انجام کارهای ضروری است. ممکن است به تلفن پاسخ نگویید و گفت و گوی تلفنی با ارائه دهنده ی سرویس های کامپیوتری را از دست بدهید!  گاهی اوقات کتابی میخریم که میدانیم موجب بروز تغییر در زندگیمان خواهد شد ، اما خواندن آن را به تعویق  می اندازیم  چون بین کارهایی نظیر : خاندن نامه هایمان ، پرکردن مخزن گاز ، تماشای اخبار ومطالعه آن کتاب ، نمیتوانیم روی مطالعه متمرکز شویم . تنها راه تسلط واقعی در زمانتان آن است که بیشتر وقتتان را به کارهای مهم اختصاص دهید ، نه کارهای ضروری.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی