صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

در روز 13 مه سال 1935، لوچیانو بنتون در ترویزو در ونتو ایتالیا متولد شد. لوچیانو پس از مرگ پدرش مدرسه را ترک کرد و در سن 15 سالگی شغلی در یک فروشگاه لباس یافت تا زندگی خواهر و دو برادر کوچک‌تر خود را تامین کند، ولی بازار منسوجات در آن زمان در حالت کسادی بود.

او به همراه خواهر و دو برادر کوچک‌ترش یعنی جیولانا، گیلبرتو و کارلو، بدون هیچ گونه تحقیقات بازاریابی، شرکت پوشاک گروه بنتون را در سال 1965 تاسیس کردند. اعضای خانواده ایتالیایی بنتون همگی در ترویزو متولد شده بودند. لوچیانو از زمان آغاز به کار گروه بنتون، ریاست این شرکت رابر عهده گرفت. او عضو هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ادیزون نیز بود.

لباس بنتون


آنها از طریق شرکت مالی سرمایه‌گذاری در سهام ادیزون ، چندین شرکت و تجارت را تاسیس کردند که شامل 37 درصد از شرکت اتواسترید ، گرداننده تقریبا دو سوم بزرگراه‌های ایتالیا و وسیع ترین شبکه بزرگراه در اروپا؛ 67 درصد از شرکت اتوگریل، یک مجموعه رستوران زنجیره‌ای جاده‌ای و سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری بود.

تا سال 1975 فروش کمپانی بنتون تنها به بازار ایتالیا محدود می‌شد. لوچیانو می‌گفت: «بهترین ایده‌ها با پیاده‌سازی غلط از بین می‌روند. اگر نتوانیم مردم را راضی کنیم، فایده‌ای ندارد که اشتیاق آنها را برای محصولات خود بیدار کنیم.»

در دهه 1980 تعداد فروشگاه‌های این کمپانی در آمریکا کاهش یافت، اما در بازار جهانی توسعه و رشد یافت. بنتون تعداد فروشگاه‌های خود را در خاوردور افزایش داد و تنها 50 فروشگاه در چین راه‌اندازی کرد. در سال 1996 بنتون در بیش از 100 کشور دنیا، با 7000 مرکز فروش برای مارک‌های اصلی خود یعنی سیسلی ، رنگ‌های متحد بنتون حضور داشت. شبکه فروش شامل 800 کارمند بود که مسئول فروشگاه‌های مستقل شرکت در نقاط مختلف دنیا بودند.

برای توسعه و تقویت مداوم شرکت، تبلیغات، نقش کلیدی در تاریخ بنتون داشت. با گذشت زمان، بنتون یک تصویر نمادی و ثابت از خود خلق کرد. ایده‌هایی که خانواده بنتون از آنها به عنوان فلسفه این شرکت تعبیر می‌کنند و برای تمام کشورهای دنیا موثر بوده است، شامل مواردی همچون خلق یک تصویر ماندنی و ثابت جهانی، نمایش انواع بی نهایت متنوع از رنگ‌ها برای موفقیت محصول و نهایتا قابل دسترس نشان دادن آنچه که توسط بنتون عرضه می‌شود، خصوصا برای افراد جوان بود.

چند دهه پس از این دوران، خانواده بنتون مالک یک امپراتوری شدند که شامل 15 کارخانه و 6000 بخش فروش بود و سالانه بیلیون‌ها $ درآمد داشت.

این خانواده همچنین مالکیت یک تیم مسابقه اتومبیلرانی فرمول 1 با همین نام و باشگاه بسکتبال و راگبی را از آن خود کردند که بر شهرت آنها بیش از پیش افزود.

کمپانی بنتون علاوه بر شعبه‌های پوشاک، در زمینه‌های دیگری هم سرمایه‌گذاری کرد که شامل راکت‌های تنیس، چکمه‌های اسکی، اسکی‌های کستل و کفش‌های‌هاکی بود. سایر محصولات این شرکت شامل ساعت، لوازم آرایشی، لوازم‌التحریر، پارچه‌های کتان، عینک، کتاب و همچنین یک خط تولید پیجر با همکاری موتورولا بود.

بنتون به طور مستقل یا با همکاری با سایر گروه‌ها و سازمان‌ها، در بسیاری از اقدامات برای کمک به حل مشکلات اجتماعی پیشگام بود. به عنوان مثال می‌توان از تبلیغی در سال 1995 برای کمک به ایجاد آگاهی از ایدز در هند و حمایت از موسسه War Child، یک موسسه خیریه که به کودکان مناطق جنگ زده سراسر دنیا کمک می‌کرد، نام برد.

لوچیانو از سال 1992 تا 1994 سناتور جمهوری ایتالیا بود. او از همسر خود ماریا ترزا ماستری، صاحب 4 فرزند به نام‌های مورو، الکساندرا، روسلا و راکو شد. الکساندرا که در مارس 1964 متولد شده بود، مدرک مهندسی علوم را از دانشگاه بوستون و از دانشگاه هاروارد مدرک MBA دریافت کرد. او در سال 1993 یک بانک بازرگانی تاسیس کرد و در حال حاضر رییس این شرکت است. او در سال 2004، با مسوولیت ویژه برای نظارت بر توسعه شرکت در بازارهای شرق و خاور دور و توجه خاص به هند و چین، به عنوان نایب رییس شرکت گروه بنتون منصوب شد. الکساندر، فرانک، سابرینا و کریستین بنتون، به عنوان اعضای کمیته مدیریت شرکت ادیزون، منصوب شده‌اند و نسل جدید بنتون در آینده خواهند بود. ثروت و دارایی خانواده بنتون از مرز تریلیون دلار می‌گذرد و آنها در ردیف ثروتمندان بزرگ جهان قرار دارند. جیولانا بنتون در حال حاضر عضو هیات‌مدیره کمپانی گروه بنتون و ادیزون است. او مسوول برنامه‌ریزی و رسیدگی به مجموعه لباس‌های کشباف بنتون و هماهنگ کردن محصولات تولیدی مختلف این شرکت است. گیلبرتو بنتون رییس شرکت ادیزون است و به تمام سرمایه‌گذاری‌های مالی و مستغلات نظارت می‌کند. او همچنین رییس اتوگریل و معاون گروه بنتون است. کارلو بنتون نیز قائم‌مقام رییس شرکت گروه بنتون و همچنین ادیزون است. او مسوول تولید و برقراری ارتباط بین شعبه مرکزی بنتون با واحدهای جهانی خود است.

سهام این شرکت در 5 قاره دنیا و از طریق بیش از 50 شرکت وابسته و 3000 کارمند مستقیم توسعه یافته است. بنتون روزانه حدود 200 هزار نمونه پوشاک و در سال تقریبا 110 میلیون لباس تولید می‌کند.

محصولات شرکت بنتون، پیشرفت و رشد بین‌المللی داشته است و کالاهای صادراتی آن از 2 درصد در سال 1975، به 90 درصد در حال حاضر رسیده است. لوچیانو در سال‌های اخیر درگیری و گرفتاری‌های روزانه خود را کاهش داده است و با تاسیس 6 هزارمین نمایندگی بنتون، با دارا بودن بیش از 9500 کارمند در 120 کشور جهان، سالانه درآمدی بالغ بر دو میلیارد یورو را تنها از این شرکت نصیب خانواده بنتون می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی