صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

صفرتا صد تولید جوراب + خاطرات یک دانشجو از جوراب بافی

 

 

 

 

 

ترم 4 دانشگاه، حدودا سال 93 در آزمایشگاه شیمی آلی بین صحبت همکلاسی ها متوجه شدم یکی از بچه های دانشکده نساجی دستگاه جوراب بافی خریده و کارگاه جوراب بافی راه انداخته و جوراب عمده می‌فروشد،  از سر کنجکاوی سر بحثو باز کردم و موضوع را پیگیر شدم خواستم  کارگاه را از نزدیک ببینم و اینجور شد ما برای بار اول وارد صنعت جوراب بافی شدیم.

فکر می کردم دستگاه جوراب بافی چیز خیلی عجیب غریبی باشه اما وقتی رسیدم کارگاه و ماشین های جوراب بافی را از نزدیک دیدم کلی خندیدم، یه دستگاه خیلی ساده و کوچیکی بود با همون خنده گفتم  یاعلی ...  نگو که با این جوراب می بافید ، چندتا چرخ دنده رو هم سوار شده بودن و قیافیه گولاخی داشت و جوراب تولید میکرد!!!!

 

از محمد بازار کارشو پرسیدم،گفت چون تازه شروع کرده بازار جالبی نداره ( حق هم داشت بنده خدا ، 40 روز می شد دستگاه خریده بود و در شهر غریب که یزد باشه کسی رو نمیشناخت )، همین که ازش در مورد قیمت دستگاها پرسیدم ناراحت شد، گفت :  دوران جان سرم کلاه گذاشتن.  دستگاه یک میلیونو هشتصد هزار تومنی رو به من 2 تومن فروختن ، اتوی 3 میلیونیو 4 فروختن ، دستگاه سردوز و پس دوز رو هر کدوم 150 هزار تومن  گرونتر حسابم کردن .

 دو سه تا میز اضافی بهم دادن . کارگاهی که می شد با 5 میلیون راحت راه انداخت،  8.5 برام آب خورد. از اون ور چون به بازار نخ آشنا نبودم ، نخ  رو خیلی گرون از واسطه خریدم.  بنده خدا می گفت اگه تجربه الانو داشتم 5 میلیون تومن جلو بودم 5 میلیون هم برا یه دانشجو واقعا زیاده بجاش میتونستم دو تا دستگاه دگ بخرم . و چند تا لوازم جانبی رو اصلا نیاز نداشتم اما کسی نبود راهنماییم کنه.

 

چند روز بعد این ماجرا  رفتم پیشش و گفتم  محمد میخوای دستفروشیو امتحان کنیم؟ تو جورابو تامین کن میریم دستفروشی ، هم  یه پولی برا من میمونه و پول خوابگاه دانشگامو میدم هم فروش تو بالا میره نه اینکه منم نیاز به پولش داشته باشم ، خیر ، بیشتر علاقه داشتم ببینم دستفروشی چه حسی داره و در شهر یزد که به جز همکلاسی ها مارو کس دیگه ای نمیشناخت بدون هیچ خجالتی میتونستیم کنار خیابان بساط کنیم .  اوایل میگفت : دوران جان ! دستفروشی جواب نمیده (همیشه دوران جان صدا میزد منو:) ، کی میاد جوراب دستفروشی کنه و از دستفروش جوراب بخره و از همه مهمتر، شهرداری میاد جمعمون میکنه ، همه جورابارو با خودش میبره، به اندازه کافی ضرر دادم  حوصله درگیری با شهر داریو ندارم!!

 

از ما اصرار از ممد انکار، یه کرم افتاده بود توو وجودم  هی قلقلکم میداد و میگفت: " دوران ، هر طور شده دستفروشی رو امتحان کن، تجربه خوبی برات میشه ، حس خوبی بهت میده، نهایتش شهرداری میاد بساطو جمع میکنه و 80 هزار تومان ضرر میکنی، 80 هزار تومان واقعا ارزش ریسک کردن داره و به تجربه ای که کسب میکنی می ارزه " . خلاصه هر طور شده  راضیش کردم بریم دستفروشی 50 هزار تومان دادم جهت ضمانت که اگر شهرداری حمله کرد محمد ضرر نکنه.

بساطمو خیابون  امام یزد نزدیکای میرچخماق پهن کردم عکش جایی که بساط میکردم رو میتونید زیر ببینید اما متاسفانه نمیدونم چرا از اون دوران عکسی ندارم، این عکسی هم که میبینید چند ماه پیش مسیرم خورد یزد اونجا گرفتم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فقط یک طرح جوراب در 4 رنگ مختلف داشتم، از شانسمون دستفروشی خیلی خوب گرفت،  مشتریا که میومدن میگفتن: آقا فلان مدل جوراب ندارید؟ بچگونه  دخترونه و.... (درضمن دوستان این خاطره حدودا برای سال 94 است - جوراب جینی تقریبا 8 هزار تومان بود).

 

ماه اول کلی مشتری از دست می دادیم چون جنسمون جور نبود و سرمایه ای هم نداشتیم که بخواییم  جنس دیگه ای بفروشیم اما جورابای تولیدی خودمونو خوب میفروختیم ، تا جایی پیش رفتیم که دستگاه 19 ساعت روشن بود و  جوراب میزد اما  تولیداتمون کم بودن و جواب فروشو نمیداد. همین که سرمایمون به یه حدی رسید بدون معطلی رفتیم یه دستگاه جدید خریدیم 1.900 میلیون . با این دستگاه جدیدمون تنوع جورابامون دوبرابر شد یعنی دیگه بجای یک مدل جوراب دو مدل جوراب تولید می کردیم. یه مدت روال به همین منوال گذشت ، بعد تصمیم گرفتیم برای جوری جنس با بقیه تولید کننده ها وارد مذاکره بشیم. ازشون جنس عمده می گرفتیم و توافق می کردیم سه هفته بعد از فروش رفتن جورابا باهاشون تسویه حساب کنیم یه جور میشه گفت ، پولشون نزدیک یک ماه دست ما بود و باهاش کار میکردیم ...

خدا رو شکر بازار خیلی خوب شده بود . روز اول که رفتم دستفروشی کل جنسی که با خودم برده بودم 80 هزار تومن بود تا اینکه یواش یواش پیشرفت کردیم و دیدیم جنسایی که بساط میکردم به 2 میلیون رسیده  یعنی اگه شهرداری پیداش میشد 2 میلیون تومنم میپرید  اما  غممون نبود ، ادامه دااااادیم.

 

خلاصه کار من و محمد بعد کلاس های دانشگاه دستفروشی شده بود. شب ها بعد ساعت 9 شروع میکردیم به تولید تا 2-3 شب ادامه داشت بعدش می خوابیدیم  تا ساعت 7 صبح ، همچنین 2 ساعت قبل کلاس جوراب می بافتیم و روز از نو روزی از نو ....

برای اینکه سرمایه در گردش داشته باشیم یکیمون در کارگاه شروع میکرد به جوراب بافتن و اون یکیمون میرفت دستفروشی .... تا پول داشته باشیم بریم نخ بگیریم. اینم بگم خیلی کم پیش میومد پای دستگاه وایسم ، بیشتر محمدو میزاشتم و خودم میرفتم پی کار فروش ...

 

همینجور 4 ماه ادامه دادیم ...

بعدش تصمیم گرفتیم آگهی توو خوابگاه بزنیم اگه از ورودی های سال 91 بپرسید آگهی های ما رو خوب یادشونه با این عنوان:  ما دانشجوهای نساجی دانشگاه یزد تونستیم کارگاه تولیدی جوراب بزنیم . هر دانشجویی که می خواد جوراب بخره  و ببره در شهر خودش بفروشه بیاد بهش جنس بدیم!!

ما آگهی میچسبوندیم ، حراست خوابگاه برگه رو میکند، یه شب تماس گرفتن که فردا صبح برم ساختمون هرندی ، حراست کارم داره. ده دقیقه اول اثبات به رئیس حراست اثبات کردم تولید دارم ، به عبارتی تولیدی داریم ، همون موقع ها بازاریابی شبکه ای مد شده بود و پنبه ریز در خوابگاه تبلیغ میکرد. حراست هم سر همون قضیه خیلی حساس بود. بعد که متوجه شدن تولیدی داریم، بچه های حراست و رئیسشون ازمون کلی جوراب خریدن ،قیمتمون هم خوب بود هر ماه سفارش داشتیم توو خوابگاه معروف شدیم ، آشپزهاس سلف، نگهبان ها، راننده سرویس دانشگاه همه سفارش میدادند. یکی از راننده ها جین جین ازمون میگرفت میرفت میفروخت :))))
حراست برای اینکه حمایتی از ما کرده باشه اومد چند تا تابلو شیشه ای در محوطه خوابگاه ها و داخل ساختمان ها نصب کرد و گفت ازین به بعد آگهی ها رو اینجا بچسبونید ما نمیکنیم.

اگر الان برید خوابگاه دانشگاه یزد این تابلو های تبلیغاتی که یادگار ما بود را خواهید دید. 

 

خداروشکر بازار خوابگاهمون گرفت ، دانشجوها میومدن جوراب ازمون میگرفتن و میبردن شهرشون ، جورابامون میرفت کرمان ، خوزستان ، زاهدان ، طبس ، بافق ، شیراز و...


ما تونستیم با همین دوجا  یعنی دستفروشی و پخش در خوابگاه دانشگاه یزد کارگاه رو سرپا نگه داریم و شاهانه زندگی کنیم. تازه رشدمون شروع شده بود که رفیقمون فارق التحصیل شد و به دلیل مسائل خانوادگی مجبور شد بره شهرشون. و برای همین اجبارا کارگاه رو انتقال دادیم شهر ایزه خوزستان ، و رفیقمون کلیه مسائل تولید رو عهده دار شد  و من هم کار فروش و پخش در یزد. 

 

بازار جوراب اوایل که ما شروع کردیم عالی بود و بعدش سقوط کرد و این رکود تا بهمن 94  ادامه داشت. و تا جایی پیش رفتیم که دخلمون با خرجمون نمیخوند و فروش سابق رو نداشتیم و سرمایمون خاک میخورد . توو بهمن ماه فهمیدیم بازار خراب نیست  بلکه وضعیت بازار عوض شده ،و  با مشاوره یکی از مشاورهای بازاریابی اصفهان  سیستم فروشمون رو به کلی تغییر دادیم و یه جور سیستم بازاریابی چریکی رو شروع کردیم و الحمدالله ازش خیلی خوب جواب گرفتیم.

محمد رفت شهر خودشون، من موندم و یزد...

اون روزا شهرداری اومد بساط رو ترکوند!!! و جرئت نکردم دوباره برم دستفروشی، رفیقمون محمد هم  فارق التحصیل شده بود و رفته بود شهر خودشون " ایذه " خوزستان!!! کارو ناچارا یکی دوماه تعطیل کردم بجاش این دوماه رو خوردیم و خوابیدیم (جاتون خالی).
 
بعد مدتی به ناچار کار پخش جوراب بین فروشگاه هارو پیش گرفتم ، از بوفه خوابگاه بگیر تا شرکت تعاونی دانشگاه یزد و دانشگاه آزاد ، فروشگاه زنجیره ای احمد و چند تا فروشگاه دیگه!!! در کار پخش با " مهدی" آشنا شدم که فروشنده شرکت تعاونی دانشگاه یزد بود اونم وقت سربازیش رسیده بود باید با فروشگاه تسویه میکرد ، یعنی فروشگاه فشار آورده بود که اگه میخوای بری الان برو ، میخواییم نیرو جدید بگیریم، اونم به ناچار یه هفته  مونده به خدمتش با شرکت تعاونی دانشگاه یزد تسویه حساب کرد و اومد بیرون!!! 
مهدی مارو دید گفت :  دوران قضیه اینجوریه و سربازی هم افتادم پادگان خاتمی یزد (سپاه) و وقت آزاد زیاد دارم. و در همین بحبحه رفته بودم پیش یکی از تولید کننده های یزد و به عبارتی عمده فروشای یزد بسم " حسین و مجتبی" که یکی از تامین کننده های ما بودن. یهویی پیشنهاد داد: دوران ، میدان باغ ملی یزد نزدیکی پاساژ ستاره ، شرکت تبلیغاتی رایمند پل هوایی ساخته با هزینه 2 میلیارد تومان ، اون بالا  دو سه تا غرفه زدن و اجاره میدن ، اگه میخوای برو همونجارو بگیر این خاطره ای هم که میگم برای آخرای ترم 8 دانشگاهمه ! گفتم مجتبی چرا خودت نمیگیری؟  گفتش: ما وقت نمیکنیم و نه حوصلشو داریم ...
شب بعدش ماجرا رو به مهدی که تازه شراکتمونو شروع کرده بودیم گفتم. گفتش دوران خیلی هم عالیی ... فردا صبح میریم با مسئول پل هوایی صحبت کنیم اگه چک هم خواستن من از بابام چک کارمندی میگیرم میدیم بهشون. زنگ زدیم شرکت رایمند و آدرس رو ازشون گرفتیم و حضوری رفتیم سراغشون، قبلش با مهدی هماهنگ کرده بودیم : شرکت رایمند که صاحب پل بود اگر قبول کنه  15 روزه قرار داد ببندیم شاید کارمون نگرفت ... اجارش هم بود روزی 28 هزارتومان به عبارتی ماهی تقریبا 900 هزار تومان - اندازه غرفه هم سه متر در یک و نیم متر بود ( کلا 5 متر مربع).
 
به رایمند گفتیم درصورت امکان قرار داد رو اول کار 15 روزه بنویسید ، من دانشجو ام ایشون هم سربازه !!!!  خدارو شکر  رایمند یه حال اساسی بهمون داد گفت : این حرفا چیه ، الان نه نیازه قرار داد ببندیم  نه ... برید یه چند روز امتحانی کارو شروع کنید اگه کار گرفت بیایید قرار داد ببندید و اگه نگرفت همون چند روزی که اونجا بودید رو اجارشو بدید. 
 
قرار شد فرداش کارو شروع کنیم. روز شروع ما روز فوت آیت الله رفسنجانی بود. صبحش رفتیم تمیز کاری ، شب ساعتای هفت شروع کردیم به فروش جوراب تا ساعت 10.5 با یه لامپ 100 وات ، غرفه هم تقریبا تاریک.  با این شرایط تاریک بودن غرفه  و نداشتن جنس درست و حسابی و نداشتن قفسه  شب اول در سه ساعت 90 هزار تومان فروختیم که از این 90 تومن 30 هزار سودش بود و اجاره اون روز در اومد!!!! با فروشی که اون شب داشتیم متوجه پتانسیل بالای غرفه مون شدیم
 
فردا صبح سریع رفتیم شرکت رایمند و قرار داد دوماهه بستیم.  و رایمند یه حال اساسی دیگه ای داد ، اومد اجاره دوماهو در 6 تا چک چهار ماهه ازمون گرفت!!
 مجبور بودیم قرار دادو دوماهه ببندیم ، دانشگاهم تموم شده بود و چون دفترچمو پست کرده بودم منم باس  اردیبهشت 96 میرفتم خدمت سربازی .  قرار داد تا 20 فروردین 96 نوشته شد!!!!

هر چی پول موقع فروش در خوابگاه و پخش بین فروشگاه ها جمع کرده بودم در دوماه بیکاری خرج شده بود و روز شروع کار ما روی پل هوایی پاساژ ستاره(این پل هنوزم وجود داره اگه بیایید یزد، میدان باغ ملی ، پاساژ ستاره میتونید ببینیدش) ، ما با  600 هزار تومان جنس شروع کردیم . 400 هزار تومان هم هزینه دکور شده بود. من و مهدی از تهران جوراب سفارش دادیم و جورابا مون رسید . به سه روز نکشیده 600 هزار تومان جورابمون فروش رفت (از قبل هم یخورده جس داشتیم ) ، دوباره 600 هزار تومن دگ سفارش دادیم از تهران جوراب بیاد ،سفارش های ما دو روز و نیم طول میکشید تا از تهران برسه یزد و این دوروز مجبور بودیم هوا بفروشیم ، جنس نداشتیم.  یاد گرفتیم که زود زود سفارش بدیم . هر دو روز یه بار 600 هزار تومان خرید بزنیم. تا جنس امروز از تهران میرسید ، دوباره سفارش میزدیم که اینا تموم شدن ، جنس های جدید برسند!!!
 
هر دو روز داشتیم 600 هزار تومان خرید میزدم یروز عمده فروش جوراب ما از تهران زنگ زد گفت شما دارید چیکار میکنید؟  چرا یه جا 5 میلیون خرید نمیزنید و مجبور نباشید هر دوروز اینقدر هزینه باربری بدید!!!  (ماهم که پول نداشتیم ، مونده بودیم چی بهش بگیم)
خدا رو شکر بابای مهدی گفت: من 5 میلیون قرض میدم که برید خرید بزنید و خورد خورد پولو پس بدید. 
 
بعد مدتی کارمون فوق العاده گرفت، هم قیمتامون پایین بود هم کیفیت جنسا بالا ، هر چی میفروختیم  ضامنتی میدادیم دست مشتری میگفتیم "ببر امتحان کن اگه خوشت نیومد ، خراب بود و هر دلیل دیگه ای بیار بدون هیچ صحبتی پس میگیریم"  هر کی میومد خرید میکرد امکان نداشت برای بار سوم و چهارم نیاد خرید!!!
 امکان نداشت وقتی خودش خرید میکرد ، به آشنا ها ، دوست و برادرش نگه ، سرمایه ما هم زیاد شده بود ... شال و روسری ، لوازم آرایشی به جورابامون اضافه کردیم ...
قیمت ها و کیفیت و تنوع اجناس جوری بودن که هر کی خرید نمیکرد واقعا ضرر میکرد ، هیج جای یزد همچین قیمتی پیدا نمیشد!!!
 
روزی تقریبا 2.5 میلیون فروش داشتیم (سال 95 - با 600 هزار تومان سرمایه اولیه) ...  کار گرفت و بزرگ شد ...
نکته جالبی که بود : ما در دو ماه کار کردن 95 میلیون تومان تراکنش داشتیم!! و این رقم برای دوتا مبتدی واقعا بزرگ و عالی بود!!!
بازار خوب شده بود و فروش شال و روسری عالی بود روسری که ما دونه ای میدادیم 7 هزار تومان همون روسری سطح شهر 15 هزار میفروختن. یه فروشگاه داخل پاساژ ستاره پیدا کرده بودیم و میخواستیم اجاره کنیم تا شال و روسری رو تخصصی ببریم اونجا ... روی پل جا کم بود و نمیتوانستیم تنوع جنس رو ببریم بالا ... در شرف قرارداد بستن بودیم که خبر بد رسید...
مهدی یه مشکل خوانوادگی برای پیش اومده بود و مجبور بود بره کرج ، منم برگه اعزام به خدمتم اومد و راهی سربازی میشدم. و متاسفانه مجبور شدیم کله پروژه رو تعطیل کنیم. نمیدونم چرا هر شریکی پیدا میکردیم مشکل خونوادگی براش پیش میومد باس میرفت یزد، مهدی ما یزدی بود مجبور بود بره کرج...
خلاصه ترم آخر دانشجویی با فروش 95 میلیون در دو ماه رکورد عجیبی از خودم بجای گذاشتم . از همون یزد بلافاصله بعد از اینکه قراردادمون تمام شد 2.2.96 مستقیم رفتم آموزشی سربازی شهر باغی کرمان - نیروی انتظامی ... بعد از آموزشی رفتم خونه و به خونواده گفتم دو ماه آموزشیمون تمام شد و افتادم راهنمایی رانندگی بیرجند ...
 
الان که دارم این بخش از مطلب رو مینویسم چهار ماهی است سربازیم تمام شده و بعد از 21 ماه خدمت صادقانه در یک شهر غریب (بیرجند) باید همه چیز را از صفر شروع کنم.
 
حین خدمت سایت TehranGerdbaf.ir را راه انداختم  تا افراد علاقمند به تولید جوراب را راهنمایی کنم.
و حالا این سایت به یکی از مراجع بزرگ و به عبارتی اولین سایت فعال در حوزه جوراب بافی تبدیل شده. 
و خدارو شکر با کلی زحمت از دستفروشی رسیدیم به واردات دستگاه جوراب بافی کامپیوتری از چین و داریم کلاس های آموزش جوراب بافی را در تهران برگذار میکنیم.

اگر علاقمند به حوزه جوراب بافی هستید حتما به سایتمون سر بزنید. 

کلاس های آموزش جوراب بافی مون هم در تهران دایره ، برای آموزش میتوانید در کلاس ها شرکت کنید.
درضمن مشاوره و راهنمایی ما کاملا رایگانه ، اگر نیاز به کمک داشتی  با شماره 09120279821 تماس بگیر. اگر احیانا هم پاسخ ندادم به بزرگی خودت ببخش ، یخورده سرم شلوغه ، پیامک بزاری خودم تماس میگیرم ، یا اینکه نیم ساعت بعدش دوباره زنگ بزن. 
 

 

 

 راه های ارتباطی :


1. شما میتونید زیر همین پست ، کامنت(نظر) بدید و سوال خودتونو بپرسید. اگه امتحان،کلاس،مسافرت،قطعی اینترنت،مرگ و... نداشته باشم حتما جواب میدم. بشرط اینکه بلد باشم.

2. به همین وبلاگ  پیام خصوصی بفرستید .  جوابشو به صورت خصوصی براتون ایمیل میکنم.

3. این ایمیل منه : doran_rahebi@yahoo.com میتونید ایمیل بزنید.( خط وسطیه آندرلاینه).
4. بهترین راه ارتباطی ، بیایید به سایت TehranGerdbaf.ir و آنجا سوالاتتونو مطرح کنید.

 

خریده عمده جواب 

نظرات  (۵۴)

سلام وخسته نباشید.

قیمت دستگااااه گفتین چندتومانه.

سلام وخسته نباشید.

قیمت دستگااااه گفتین چندتومانه.

سلام خداقوت میخاستم بدونم برای راه اندازی یک کارگاه جوراب بافی در خانه احتیاجی به گرفتن مجوز هست؟ چون دستگاه ها همه با برق کار میکنند برق سه فاز    اداره برق وقتی متوجه بشه مصرف برق انقدر زیاد شده ایراد نمیگیره؟

پاسخ:
سلام نیاز به مجوز نیاز نداره یه دستگاه اونقدر مصرف نداره که اداره برق شک کنه

داستان خیلی جالبی بود و تا انتهاش خوندم... تسلیم نشدن و مقابله با ترس ها، راز موفقیت شما بود.

  • مژگان میرزایی
  • سلام ببخشید من هم میخواستم یک دستگاه جوراب بافی یا دستکش بافی بخرم اخه ما تو روستا زندگی میکنیم وبرای کار در روستا از دستکش های کار استفاده میکنیم خیلی هم کار امد هست میخواستم اگه میشه من رو هم راهنمایی کنید من خیلی علاقه به این کار دارم وخیلی دوست دارم که یه کار افرین کرده باشم وچند تا خانواده هم بتونن برای خودشون کسب درامد کرده باشن ایتم شمارهی من لطفا من رو هم راهنمایی کنید 09924870446

  • مژگان میرزایی
  • سلام ببخشید من هم میخواستم یک دستگاه جوراب بافی یا دستکش بافی بخرم اخه ما تو روستا زندگی میکنیم وبرای کار در روستا از دستکش های کار استفاده میکنیم خیلی هم کار امد هست میخواستم اگه میشه من رو هم راهنمایی کنید من خیلی علاقه به این کار دارم وخیلی دوست دارم که یه کار افرین کرده باشم وچند تا خانواده هم بتونن برای خودشون کسب درامد کرده باشن ایتم شمارهی من لطفا من رو هم راهنمایی کنید 09924870446

    سلام ممنون از مطالب خوبی ک در اختیارمون گذاشتید سوالم اینه ک قیمت یک دستگاه جوراب بافی دست دوم ک واقعا تمیز و خوب باشه الان چنده؟چون توی کامنت ها دیدم گفته بودید دست دوم هم خوبه و فرقی با نو نداره کاراییش. 

    ممنونم 

    سلام . اول تشکر کنم در مورد داستان خیلی جالب زندگیتون ، واقعا قشنگ بود . سوالی که دارم میخوام یک کارگاه تولیدی جوراب بزنم ولی واقعا از صفرشم بلد نیستم . تقریبا با ی دستگاه شروع کنم چقدر سرمایه میخواد و میدونم دستگاه کامپیوتری بهتره هست ولی نظر شما برای شروع کار با سرمایه اندک بنده دستگاه میکانیکی جواب میده یا باید کامپیوتری گرفت و کلی سوالات زیاد دیگه برای یک مبتدی...در آینده من حتما باهاتون تلفنی تماس میگیرم . سپاس از لطفتون

    پاسخ:
    سلام و درود میثم جان ، یه سایت جدید ساختم ویژه افرادی که مشکل شما را دارند و نمیدانند چه کار کنند ، لطفا مطالب آنجا را کامل مطالعه کنید.
    TehranGerdbaf.ir

    حتما دستگاه کامپیوتری بگیری ، یا کامپیوتری یا هیچی!!!

    سلام . اول تشکر کنم در مورد داستان خیلی جالب زندگیتون ، واقعا قشنگ بود . سوالی که دارم میخوام یک کارگاه تولیدی جوراب بزنم ولی واقعا از صفرشم بلد نیستم . تقریبا با ی دستگاه شروع کنم چقدر سرمایه میخواد و میدونم دستگاه کامپیوتری بهتره هست ولی نظر شما برای شروع کار با سرمایه اندک بنده دستگاه میکانیکی جواب میده یا باید کامپیوتری گرفت و کلی سوالات زیاد دیگه برای یک مبتدی...در آینده من حتما باهاتون تلفنی تماس میگیرم . سپاس از لطفتون

    ممنونم عالی بود 
    سلام ببخشیدهنوزهم آموزش توایذه دارین ممنون پاسخ بدین؟؟
    پاسخ:
    سلام - خیر متاسفانه 
    سلام استاد
    یک سؤال ازتون داشتم اون هم اینکه
    فروش چریکی که اون دوست اصفهانی به شما یاد داد چی بود
    لطف میکنید اگر راهنمایی کنید
    سپاسگذارم
    سلام دوست عزیز شما گفتین گروه تلگرامی دارید میتونیم سوال بپرسیم اونجا ولی چطور وارد گروه بشیم؟ اگه میشه منو اد کنید 
    09383251133
    سلام
    شما در پاسخ کامنت به یکی از کاربران گفتید:

    پاسخ:
    سلام - علمی که ثروت تولید کنه.
    من الان مدیون  دانشگاهم . هر چی فهمیدم از دانشگاه بود. مخصوصا رشته نساجی.
    الان یه استادایی توو دانشکده داریم  ، علاوه بر اینکه توو دانشگاهن ، هر کدوم یه کارخونه دارن و علاوه بر اینکه کارخونه دارن به کارخونه های دیگه هم مشاوره میدن!!!  اینا همش تجربست.  یجور میشه گفت  این اساتید عزیز  فقط بخاطر پرستیژ کار میان دانشگاه!! ( ما اینجا روزگار خوشی داریم )
    الان خودم توو لوله کشی ساختمان اوستا هستم و یه ساختمونو بدون هیچ دردسری لوله کشی کنم( تجربه کار کردن در مغازه پدری) اما از وقتی اومدم دانشگاه ، فهمیدم راحت میشه پول درآورد ، اما کارت پایان خدمت میخواد!!!  حالا هم دارم برنامه ریزی میکنم برم خدمت.


    اگه امکان داره چند تا از اون ایده هاتون رو هم به ما بگید . ((( راحت میشه پول درآورد اما کارت پایان خدمت میخواد.)))
    اگه میشه توضیح بدی.
  • الهه سانتین
  • دوباره سلام/چرا بعضی منابع هزینه راه اندازی رو حتی تا 15میلیون هم برآورد کرده اند و بعضی دیگر به صراحت از هزینه 5 میلیون تومان صحبت میکنن. برای اینکه مطمئن بشم هزینه واقعی دستگاههای مورد نیاز چقدر است چکار کنم.و اینکه دستگاههارو از کجا باید خریداری کرد؟و اینکه چه فاکتور هایی لازم است در در زمان خرید دستگاهها به آن توجه کنیم تا دستگاهه ایراد دار نخریم؟ممنوونم از سایت شما

    پاسخ:
    دوست عزیز سلام :  به همه سوالات شما + چندین سوال دیگر  در مجموعه راه اندازی کارگاه جوراب بافی پاسخ دادیم :
    برای آشنایی با این مجموعه لطفا از لینک زیر استفاده کنید:
    http://doran.4kia.ir/info/52252/%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87--quot;%D8%B5%D9%81%D8%B1-%D8%AA%D8%A7-%D8%B5%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%A8/
  • الهه سانتین
  • سلام/اگر بعد از خریداری دستگاههای مربوطه بنا به دلایلی بخواهیم دستگاه هارو جمع آوری کنیم آیا جایی هست که بتوان آنهارو عودت داد یا فروخت؟
    پاسخ:
     check your second comment please
  • داود حیدرزاده
  • سلام مهندس حیدرزاده هستم مهندس مکانیک هستم از شهرستان ارومیه میخواستم این کارو تو ارومیه راه بندازم توی ارومیه کی آموزش میده آدرس وشماره تلفن دارید بهم خبر بدید برم پیشش ممنون منتظرم شمار ه من09141028373
    سلام
    من یک دستگاه جوراب بافی دارم اما دستگام یک مشکل داره اونم اینکه زمانی که دستگاه وارد لیفه می شه و زمانی که میخواد از پاشنه بیاد بیرون سوزن میشکنه سوزن بران همه تنظیم هستن میخواستم ببینم میتونید راهنماییم کنید
    ممنون
    سلام.میخاستم بدونم برا ی جفت جوراب معمولی چقد سود داره؟درامد ماهیانه اش حدودا چقد میشه؟نمیشه با هزینه کمتر شروع کرد؟وسایل خیلی ضروری کدومه؟
    پاسخ:
    سلام
    حداقل هزینه ای که میتونید بکنید  اینجوریه : 1 میلیون برای خرید دستگاه 120 هزار تومن خرید اتو  + 1-1.5 میلیون خرید مواد اولیه.
    سود هر جین جوراب (12 جفت) حداقل 2000 تومان  سود خالصه - و بین 2  الی 25 هزار تومن متغیر میباشد. بستگی دارد چه جورابی تولید میکنید و چگونه میفروشد.
    وسایل ضروری : اتو + دستگاه جوراب بافی

    در ضمن اگر مبتدی هستید به عنوان یک دوست پیشنهاد میکنم مجموعه راه اندازی کارگاه جوراب بافی را تهیه فرمایید مطالب مفیدی وجود دارد.
  • مسعود منتظری
  • سلام آقای راهبی من تو خرید اینترنتی به مشکل برخورد کردم لطفا راهنمایی کنید تو تلگرام هم براتون پیغام گذاشتم 
    پاسخ:
    سلام. آقای منتظری عزیز پیام شما را در تلگرام دیدم و راهنمایی انجام شد. موفق باشید
    سلام قربان من لیسانس حسابداری هستم درسته ک شما خیلی سختی کشیدین ک تا این مقاله رو تهیه کنید ولی چ خوب بود ک برای رفع مشکلات مااین مقاله رو ب طور رایگان در اخترام ما جوونای بیکار قرار میدادین
    پاسخ:
    سلام.
    کاملا موافق حرف شما هستم . انشاالله تا چند روز آینده  به وبسایتی که در حال راه اندازی هستیم ( yazduniversity.com) سری بزنید ، مطالب خوب و رایگانی قرار خواهیم داد.
    ممنون از کامنتی که گذاشتید. موفق باشید.
    سلام علیکم
    در تهران آموزش ماشین جوراب بافی کامپیوتری یا تیانگ دارید 
    با تشکر
    سلام . در اصفهان هم آموزش میدین ؟
    من میخوام جوراب ورزشی فوتبالی ساق بلند تولید کنم ، آیا آموزش جوراب ورزشی فرقی با تولید جوراب مردانه داره یا نه ؟
    پاسخ:
    سلام- نه  فرقی نداره ، دستگاهشم با مردانه باف یکیه .
    فقط در ارومیه آموزش داریم
  • پیام فارسی
  • سلام
    یک سوال دستگاه ها نو هستند یا کهنه که بازسازی شده اند 
    پاسخ:
    سلام:
    دستگاه های جوراب بافی نو و هم کارکرده  رو میتونید پیدا کنید . اما توصیه من به شما  خرید دستگاه کارکرده است چون همین دستگاها نیازتونو رفع میکنند . بازده دستگاه کارکرده هیچ فرقی با نو نداره.
    پ.ن: دستگاه کارکرده با دستگاه کهنه یا فرسوده زمین تا آسمون فرق داره ها!!!!!  
     
    پ.ن: قیمت دستگاه جوراب بافی بیشتر از 1.5 میلیون نیست.  اگه بیشتر از 1.5 برای خرید دستگاه پول بدید مطمئن باشید پول اضافی داده اید.
    موفق باشید
     سلام دوستان 33 سالمه و کارشناسی  شیمی هستم خواهرم هم 30 ساله و کارشناسی ارشد تفسیر تمام دار و ندارمون 5 میلیونه خواستم از همه ی دوستانی که کارآفرینی کردن کمک بخوام چکار کنم خرجمومن به دخلمون نمی رسه . می شه راهنماییم کنین با این شرایط اقتصادی بد اصلاً موندم چه جوری یه کار راه بندازم خرجمونو در آرم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    سلام چطور میتونم کارگاه جوراب بافی راه اندازی کنم؟کجا اموزش ببینم؟ لطفا شماره تماس خود رو برام ایمیل کنید.باتشکر

    پاسخ:
    لطفا مقاله ای که در سایت گذاشتیمو تهیه و مطالعه کنید . 
    سلام
    در سیستان و بلوچستان کجا می تونم آموزش کار  با دستگاهها رو ببینم ممنون میشم اگه راهماییم کنین
    سلام خسته نباشید من مقاله رو خریدم ،دانلودمیکنم بازنمیشه میگه فایل منبع
    موجودنیست میشه لطفا راهنمایی کنید
    پاسخ:
    سلام 
    به این شماره در تلگرام  پیام بدید تا از طریق تلگذام براتون ارسال بشه
    09338760140
    باعرض سلام وخسته نباشی خدمت شما دوست گرامی میخواستم بدونم
    براراه انداختن یه کارگاه معمولی حداقل چقدسرمایه میخواد براکل لوازمش

    پاسخ:
    حد اقل 5 میلیون تومان

    سلام آقای مهندس
    میخاستم بدونم سود از یک جفت جوراب چقدر، البته فکر کنم بستگی به کیفیت کار داره،ضمنا خودتون هم مستقیم جوراب برای فروش تحویل میدین و قیمتش برای انواع متفاوت با کیفیت متفاوت چند هست
    با تشکر
    با سلام، ممنون از سایت خوبتون، من میخوام دستگاه جوراب بافی بخرم اما نمیدونم چه مارکی، از کجا بخرم، چجوری تهییه کنم و ... ، به شمارتون تماس گرفتم اشغال بود، امکانش هست راهنمایی بفرمایید؟؟
    پاسخ:
    سلام 
    لطفا دوباره تماس بگیرید   حرف زیاده برا گفتن

    سلام.
    حالا واسه شما علم بهتر است یا ثروت؟
    درس و دانشگاه را که انشالله به پایان رساندید؟
    پاسخ:
    سلام - علمی که ثروت تولید کنه.
    من الان مدیون  دانشگاهم . هر چی فهمیدم از دانشگاه بود. مخصوصا رشته نساجی.
    الان یه استادایی توو دانشکده داریم  ، علاوه بر اینکه توو دانشگاهن ، هر کدوم یه کارخونه دارن و علاوه بر اینکه کارخونه دارن به کارخونه های دیگه هم مشاوره میدن!!!  اینا همش تجربست.  یجور میشه گفت  این اساتید عزیز  فقط بخاطر پرستیژ کار میان دانشگاه!! ( ما اینجا روزگار خوشی داریم )
    الان خودم توو لوله کشی ساختمان اوستا هستم و یه ساختمونو بدون هیچ دردسری لوله کشی کنم( تجربه کار کردن در مغازه پدری) اما از وقتی اومدم دانشگاه ، فهمیدم راحت میشه پول درآورد ، اما کارت پایان خدمت میخواد!!!  حالا هم دارم برنامه ریزی میکنم برم خدمت  :D
    با سلام خواستم ببینم کرج کجا میتونم آموزش کار با دستگاه کامپیوتری رو ببینم ممنون
    پاسخ:
    سلام - خیر متاسفانه - در حال حاضر آموزش فقط در ارومیه و به صورت رایگان امکان پذیر است.
    با سلام خواستم ببینم کرج کجا میتونم آموزش کار با دستگاه کامپیوتری رو ببینم ممنون
    سلام
    آیا با دستگاه های کامپیوتری یا همان اتوماتیک می شود جوراب زنانه تولید کرد(نیمه نازک)
    با تشکر
    با سلام
    خدمت شما دوست گرامی
    اگر لطف بفرمایید که قیمت دستگاه اتو ماتیک از چقدر شروع می شود و تا چقدر است و اگر توضیحاتی لازم است بفرمایید
    و بفرمایید مقدار تولید جوراب با دستگاه اتواتیک یا همان کامپیوتری چه میزان در ساعت است و اینکه طرح هایی که در روی جوراب پیاده میشود چطور باید تهیه کرد
    و دستگاه های میکانیکی هم می شود طرح های زیبا و طرح دار روی آن در آورد
    با تشکر فراوان
  • علی مادیار
  • باسلام

    من میخوام یه کارگاه تولیدی بزنم ولی بادستگاه جوراب بافی تمام اتوماتیک ودستگاه اتو ودیگر وسایلایی که لازمه هزینه این دستگاهها چقدربرام درمیاد وآموزش کاربادستگاه رو بایستی کجا ببینم وچه مقدارسرمایه میخواهدممنونم
    پاسخ:
    سلام.
    پاسخ ایمیل شد.
    با عرض سلام.. وخسته نباشید وتشکر از مطالب مفیدتون
    من نیازمند ی نصاب تو تهران یا کرج هستم...
    برای نصب و تنظیم دستگاه zx6f
    ممنون میشم هرچه سری تر ی تعمیر کار معرفی کنید..

    سلام...میشه جهت مشاوره و چگونگی راه اندازی کارخانه و آموزش با من تماس بگیرید09391885649
    سلام
    من کلیه ملزومات احداث کارگاه خانگی جوراب بافی رو از صفر تا صد نیاز دارم.
    چقدر برام هزینه داره؟
    شما میتونید از صفر تا صد رو تامین کنید؟
    سلام میگم تو کدوم شهر خوزستان آموزش میدید
    پاسخ:
    سلام
    ایذه
    سلام وقت بخیر من تازه دستگاه خرید کردم و مواد اولیه و سوزن و نخ میخواستم، کسی دارید معرفی کنید ممنون میشم...
    مدت زمان آموزشی شما چه مدت طول میکشه؟
    هزینه چقدره؟
    فقط یزد آموزشگاه دارید؟
    پاسخ:
    سلام
    یک هفته
    350 هزارتومان
    یزد  و  خوزستان(ایذه)

    سلام من برا شروع چه چیزهایی نیاز دارم وقیمتشون چقد باید سرمایه بزارم

    پاسخ:
    در مقاله احداث کارگاه جوراب بافی کامل توضیح دادیم.
    http://dormitory.4kia.ir/
    ضمن تشکر از محتوا های خوبتون من هر دو رو دانلود کردم لطفا سایت یا بازاری مطمان جهت خرید دستگاه هم معرفی کنید. ممنون
    پاسخ:
    سلام 
    دوست عزیز شما 3 تا کار میتونین انجام بدین:
    1. در سایت دیوار divar.ir سرچ کنین  و دستگاه جوراب بافی رو پیدا کنین. ( اما با طرف مقابل خرید به شرط سالم بودن خرید انجام خواهد شد)
    2. در بازار بزرگ تهران جستجو کنید . به نتایج جالبی میرسی ( اما دو روز الافی دارین اما ارزش داره)
    3. من با تعمیرکارمون صحبت کنم تا یه دستگاه سالم و تضمین شده براتون پیدا کنن و عیب و ایرادی نداشته باشه . اما تقریبا 200-250 تومن گرونتر براتون تموم میشه. و احتمالا تحویل در یزد باشه.
    توصیه:  شما روش دوم رو انجام بدین  و بیخودی 200 تومان خرج اضافی انجام ندین.

    یا علی

    سلام .
    هرکاری می کنم نمی تونم مقاله شمارو دانلود کنم و خریداری کنم. کمک کنید

    پاسخ:
    سلام
    دوست عزیز برای خرید از فروشگاه روی عنوان مقاله کلیک کنید . احساس میکنم شما رو قیمت کلیک کردین.  



    با سلام و خسته نباشید
    من دو تا از دستگاههای میکانیکی رو خریدم همرا با چرخ خیاطیهاش و نخهاش ولی موقعی که دستگاه خراب میشه اطلاعات کافی راجب تعمیر آنها رو ندارم لطفا راهنماییم کنید.
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم :

    دوست عزیز عجب ریسکی کردین ، که بدون آموزش و آشنایی رفتین  دستگاه خریدید ( امید وارم من اشتباه کرده باشم و بد برداشت کرده باشم). 
    لطفا بفرمایید که  از کدام شهر هستین؟
    و مشکلی که الان بهش بر خوردین  دقیقا چه مشکلیه ، تا با تعمیرکارمون صحبت کنم و نظرشان را به شما اطلاع دهم.

    یا علی - موفق باشید

    پ.ن : دوستان عزیزی که میخواهند دستگاه تهیه کنند حتما قبل از خرید ، با یه تعمیرکاری هماهنگ کرده باشید که میخواهید دستگاه بخرید و رو  کمک آنها حساب خواهید کرد. ( بهترین راهکار :  به تعمیرکارتون بگین دستگاه بخره و تعمیراتشم خودش به عهده بگیره -  امکان داره هر دستگاه 200-250 براتون گرون تر بیوفته - اما ارزششو داره)
    slm
    آقا چرا شمارتون توو سایت نیست؟
    الان 4میلیون تومن سرمایه دارم . میخوام بزنم به یه کارتچیکار کنم بهتر؟ی با هم داشته باشیم که ب میخوام یه صح
    پاسخ:
    سلام

    میتونین سوال خودتونو  به صورت پیام خصوصی در همین وبلاگ بپرسین و پاسخ رو در ایمیلتون در یافت کنین و یا  میتونین  با این ایمیل : doran_rahebi@yahoo.com مکاتبه کنین.
    سلام اگه ممکنه لیست قیمت دستگاه های اتوماتیک و غیر اتوماتیک رو برام بفرستید همچنین قیمت اتو و پس دوز و سردوز 


    باتشکر از شما

    پاسخ:
     سلام
    در مقاله جوراببافی کامل توضیح داده شده است
    من می خوام جوراب بافی یاد بگیرم و خوزستان هستم میشه منو راهنمایی کنید
    پاسخ:
    اموزش جوراب بافی با شهریه ۳۵۰هزار تومان به طور کامل انجام خواهد شد. در صورت تمایل به همین وبلاگ پیام خوصی ارسال کنید
    آموزش شامل:
    صفر تا صد کار با دستگاه و تمام جزییات
    تعمیرات عمومی دستگاه
    سلام'دستگاه جوراب بافی مکانیکی سردوز و پس دوز خریدم'سوالم اینه نخو از کجا بخرم که ارزونتر باشه?لطفا اسرع وقت پاسخ بدید'تشکر
    پاسخ:
    پاسخ برای شما ایمیل شد.

    سلام.

    ما میخوایم یه کارگاه خانگی جوراب بافی راه اندازی کنیم ولی هیچ اطلاعاتی از نحوه کار دستگاه ها و خرید اونها نداریم چون میخوایم دستگاهی که میخریم ازهر لحاظ مطمین باشه.لطفا مارو راهنمایی کنید.

    پاسخ:
    لطفا مقاله  جوراب بافی را تهیه کنید.

    مقاله شامل:  

    سوال اول : چه ماشین آلاتی برای تولید جوراب مورد نیاز است؟

    سوال دوم : هزینه احداث یک کارگاه تولیدی چگونه است؟

    سوال سوم :نکات پیرامون خرید ماشین آلات

    سوال چهارم: آیا برای جوراب بافی آموزش خاصی لازم است ؟

    سوال پنجم : هزینه­های تولید ، سود آوری و بازگشت سرمایه چگونه است ؟

    سوال ششم: چه مدل جورابی تولید کنیم تا راحت فروش رود؟

    سوال هفتم : مجوزهای مورد نیاز چگونگی اخذ آن­ها

    سوال هشتم : ماشین آلات را از کجا تهیه کنیم؟

     سلام خیلی عالی بود امیدوارم موفق باشد

    پاسخ:
    پیروز باشید.

    سلام.

    ما میخوایم یه کارگاه خانگی جوراب بافی راه اندازی کنیم ولی هیچ اطلاعاتی از نحوه کار دستگاه ها و خرید اونها نداریم چون میخوایم دستگاهی که میخریم ازهر لحاظ مطمین باشه.نزدیک اصفهان هستیم.لطفا مارو راهنمایی کنید.

    پاسخ:
    تا 21 آبان ماه مقاله ای در سایت قرار خواهیم داد که به سوالاتی از جمله...  جواب داده ایم:
    نحوه خرید دستگاه
    عیب های دستکاه
    هزینه اولیه و سود جوراب بافی  و...
    (جزئیات کامل جوراب بافی )
    لطفا تا بیست و یکم منتظر بمانید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی