صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

صفر تا صد یک دانشجو

کاری از بچه های نساجی دانشگاه یزد

جوان و ثروتمند بازنشسته شوید


 1. بزرگترین چالش شما در زندگی ، مبارزه با تردید و تنبلی خودتان است. این تردید و تنبلی خودتان است که که موجودیت شما  را تعیین و محدود میکند. اگر میخواهید آنچه که هستید را تغییر دهید ، باید بر تردید و تنبلی خود غلبه کنید 


2. سه مسیر پدر پولدار به سمت ثروت عظیم :

الف)افزایش مهارت های کسب و کار

ب)افزایش مهارت های مدیریت پولی

ج) افزایش مهارت های سرمایه گذاری


3. پدر پولدار  اغلب میگفت : " بسیاری از مردم نحوهی انجام کاری را از من سوال میکردند  من هم همیشه به آنها میگفتم . تا اینکه فهمیدم حتی بعد از اینکه نحوه انجامش را به آنها میگویماغلب به آن عمل نمیکنند. پس از آن بود که فهمیدم  چرای انجام چیزی مهم از چگونگی انجام آن است. این چرا است که قدرت چگونه را به شما میدهد " 

او همچنین میگفت: " دلیل اینکه اغلب مردم کاری را که میتوانند انجام دهند را انجام نمیدهند  این است که آنها فاقد یک چرای قوی هستند. وقتی چرا را یافتید به راحتی میتوانید  چگونگی رسیدن به ثروت را به روش خودتان بیابید. اغلب افراد به جای اینکه در درون  خود به دنیال یافتن این باشند که چرا میخواهند ثروتمند شوند ، به دنیال جاده ای آسان برای رسیدن به ثروت هستند. مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که  راه آسان  معمولا به بن بست ختم میشود "


4. در عوض پول قرض میگرفت تا خانه و اتومبیل هایش را بخرد . او هرگز سرمایه گذاری نمیکرد، زیرا همیشه میگفت: " سرمایه گذاری ریسک پذیر است"  در عوض سعی میکرد پول پس انداز کند. اما هر بار یک موقعیت اضطراری  پیش میآمد و مجبور یود از حسابش پول بردارد . او برای چیز هایی پول قرض میگرفت که فقیر ترش میکرد و از پول قرض گرفتن برای چیز هایی که ممکن بود او را ثروتمند کند ، امتناع میکرد.


5. با هر نوع بدهی مثل یک تفنگ پر برخورد کنید ، یعنی با دقت بسیار.


6.اگر شما تلاش فیزیکی شدیدی دارید  اما به لحاظ مالی  پیشرفت نمیکنید ، پس احتمالا اهرم فرد دیگری هستید.


7. اگر یاد گیری را متوقف کنید ، پول شما خیلی زود در اختیار کسی قرار میگیرد که همواره به یادگیری ادامه داده است . پول شما به دست کسی می افتد که میداند  اهرم واقعی یعنی توانایی  دائمی برای به دست آوردن بیشتر و بیشتر با کمتر و کمتر


8. پدر پولدار میگفت : " بازندگان کسانی هستند که باختن را بد میدانند. بازندگان قادر به باخت نیستند و اغلب به هر قیمتی از باختن اجتناب میکنند . بسیاری  از بازندگان فقط روی مواردی  که از آنها اطمینان دارند شرط بندی میکنند... مواردی مثل امنیت شغلی ، حقوق بالا ، یک مقرری تضمین شده و سود حاصل  از یک حساب بانکی . بازندگان همچنان میبازند و برندگان همچنان همچنان میبرند، صرفا به این دلیل که برندگان میدانند باخت بخشی از برد است."


9. اگر میخواهی پولدار شوی ، شاید لازم باشد فکر کردن به طور کاملا مخالف طرز فکر کنونی ات را یاد بگیری.


10. اگر برای ایجاد کسب و کار تلاش کنی ، شاید در اتدا سخت تر کار کنی اما در پایان کمتر و کمتر کار خواهی کرد و احتمالا میتوانی 100 تا 1000 برابر بیشتر پول بدست آوری.


11.  من و کیم برای اینکه بتوانیم جوان و ثروتمند باز نشسته شویم ، باید راهی را پیدا میکردیم که بتوانیم بیشتر و بیشتر به مردم خدمت رسانی کنیم تا اینکه بیشتر پول بگیریم و کمتر خدمات بدهیم.


12. زمانی که دوستانتان مشغول بازی گلف ، ماهیگیری یا تماشای مسابقات در تلوزیون هستند ، شما میتوانید کسب و کار نیمه وقت خودتان را آغاز کنید.


13. اغلب مردم ترجیح میدهند در حیطه محدوده های خود زندگی کنند تا اینکه بخواهند محدوده های خود را گسترش دهند.


14. اغلب مردم ترجیه میدهند تمام زندگی  با خیال آسوده سخت کار کنند  تا اینکه فقط برای چند سال سختی بکشند ، تلاش کنند تا واقعیت هایشان را تغییر دهند و بقیه زندگی خود را در فراغت به سر برند. با استفاده از استعاره تغییر از راست دستی به چپ دستی ، باید بگوویم اغلب مردم ترجیه میدهند  با خوردن با دست راستشان فقیر بمانند تا اینکه بخواهند با یادگرفتن غذا خوردن با دست چپ پولدار شوند.


15. احمق ها هر طرح باور نکردنی را باور خواهند کرد و یک آدم منفی باف هر چیز خارج از واقعیت خود را  مورد نقد قرار میدهد.


16. واقعیت یک منهفی باف اجازه ورود به چیز جدیدی را به او نمیدهد و واقعیت یک احمق این توان را ندارد که ایده های احمقانه را از خود دور کند.


17.اگر میخواهید جوان و ثروتمند باز نشسته شوید  باید برنامه ایی داشته باشید که از برنامه اکثر مردم خیلی سریع تر باشد.


18.اغلب مردم براب فقیر بودن برنامه ریزی میکنند.     


19. آنها اینطور برنامه ریزی کردند که تمام عمر سخت کار کنند تنها برای اینکه فقیرتر شوند . پدر پولدار میگفت : اگر میخواهید ثروتمند شوید و در جوانی بازنشسته شوید ، باید برنامه سریعی داشته باشید که شما را پولدارتر و پولدارتر کند و در عین به کار کمتر و کمتری نیاز داشته باشید.


20. وقتی صحبت از پول باشد اغلب مردم برنامه مالی والدین خود را دنبال میکنند ... و آن برنامه معمولا این است که سخت کار کنند و پول جمع کنند..


21. پدر پولدارم به طور مکرر میگفت: " یک سرمایه گذار حرفه ای همیشه قبل از سرمایه گذاری ، یک استراتژی برون رفت دارد" داشتن یک استراتژی برون رفت ، زیربنای یک سرمایه گذاری است.  

" همیشه قبل از آغاز به فکر پایان باشید."  یعنی باید بدانید که چه زمانی با چه مقدار پول و چگونه میخواهید خارج شوید.


22. از او پرسیدم چگونه خود را برای آینده آماده کنیم ؟

پاسخ او این بود " اشتباه بزرگسالان هنگامی که نگاه به آینده میکنند ، این است که آینده را از دریچه چشمان خودشان میبینند . به همین دلیل است که بسیاری از بزرگسالان نمیتوانند تغییرات پیش رو را ببینند .

اگر میخواهید ببینیدکه دنیا در ده سال آبنده چگونه خواهد بود ، فقط به یک پسر یا دختر پانزده ساله نگاه کنید. دنیا را از روزنه چشمان آنها ببینید . آنگاه آینده را خواهید دید.


23. اگر میخواهید جوان وثروتمند بازنشسته شوید  ، باید در زمینه های جدید  و پیش رو سرمایه گذاری کنید  تا زمینه های قدیمی. یعنی سحرخیز باشید تا کام روا شوید.


24.اگر میخواهید نسقشه سریعی ابدا کنید ، باید یاد بگیرید که از واژه های سریع استفاده کنید . بسیاری از مردم نمیتوانند به سرعت ثروتمند شوند زیرا در نقشه های خود از واژه های کند استفاده میکنند تا واژه های سریع . 


25. همه ما میدانیم که ریختن آب درون لیوانی که که پر آب است کار سختی سختی است . همچنین یاد دادن  چیزی جدید به کسی که ذهنش بسته است یا قبلا با محتویات دیگری پر شده است ، کار دشواریست.


26.برای موفقیت ، به چیزی بیش از صرفا دانستن  مفاهیم واژه ها و به کاربردن آنها به اشکال نا مفهوم در تلاش برای باهوش به نظر رسیدن ، نیاز است. امروزه  افراد خیلی زیادی واژه هایی به کار میبرند که واقعا معنای آنها را نمیدانند.


27. در نهایت ما کلاممان هستیم . اگر حرف شما خوب نباشد ، پس خودتان هم همانطور هستید.


28. اگر سر توافق های کوچک خود بمانید ، سر توافق های بزرگ خود هم خواهید ماند . کسی که نمیتواند سر توافق کوچک خود بماند ، هرگز نمیتواند  آرزو های بزرگ بزرگتر خود را به  واقعیت بدل کند.


29. کسانی که بر سر توافق های کوچک خود نمیمانند  ، افراد غیر قابل اعتمادی هستند . اگر شما نتوانید در توافق های کوچک مورد اعتماد قرار گیرید ، مردم به شما کمک نخواهند کرد تا رویا های بزرگتان را  به حقیقت تبدیل کنید.


30 . خانه خراب کن ترین واژه ها ، فرداست.

فقرا ،افراد نا موفق ، غمگین ، و ناسالم ، کسانی هستند کسانی هستند که بیش از هر کسی از کلمه فردا استفاده میکنند.


31. در زندگی با کسانی اشنا شوید که از شما باهوش تر ، سریع تر ، پولدار تر ، قدرتمند تر و با استعداد تر هستند    .


32. پدر پولدار میگفت : " اگر میخواهی ثروتمند شوی ، باید شبکه هایی بسازی و شبکه خود را با سایر شبکه ها مرتبط کنی.


33. پدر پولدار گفت : " حتما ، من به دنبال کارمند هستم ، نه یک شریک . من به دنبال کسی هستم که میخواهد پول به دست آورد ، نه اینکه ثروتمند شود.


34.افراد بسیاری را دیده ام که از طریق پول قرض کردن و یا سرمایه گرفتن از دوستان و آشنایان و یا سایر سرمایه گذاران، کسب و کاری را شکل دادند . آنها بلافاصله دفتر بزرگی را اجاره میکنند ، اتومبیل زیبایی میخرند و از محل سرمایه های دیگران و نه از محل درآمد شرکت ، برای خودشان حقوق های بالا  در نظر میگیرند. از آنجا که پول سرمایه گذاران دچار سوء مدیریت میشود و هنوز هیچ درآمدی وجود ندارد ، آنها سعی میکنند تا به کسب وکارشان ، کارمندانشان و متخصصان  تا حد امکان پول کمتری بدهند . در چنین کسب و کاری ، اغلب  این سرمایه گذاران  هستند  که صورتحساب ها را به گردن میگیرند.



35. خوشبختانه هرگز پولدار شدن ساده تر و کم هزینه تر از از عصر کنونی نبوده است. تنها چیزی که باید رویش تمرکز کنید این است که به افراد بیشتر و بیشتری  خدمت کنید.


36. به خاطر داشته باشید که این وظیفه رئیس شما نیس که شمارا پولدار کند . وظیفه رئیس شما این است که برای انچه انجام میدهید  به شما دستمزد بدهد . و وظیفه شما این است که در خانه و در اوقات فراغت  خود را ثروتمند کنید.


37. آنچه که احمقانه است این است که وانمود کنی که باهوش هستی ، در اوج حماقت هستی.


38. اقدام کوچکی کنید . هر روز کاری شجاعانه انجام دهید و حتی اگر پولدار نشوید . این عادت زندگی شما را در هیجان و شمارا سال به سال جوانتر نگاه میدارد.


39. کسانی که از شکست پرهیز میکنند از موفقیت هم پرهیز میکنند . شکست خوردن بخش جدایی ناپذیری از موفقیت است.


40. حتی با بهترین افکار و احساسات ، گاهی اوقات کارها بر وفق مراد ما پیش نمیروند. یک برنده میداند چه زمان دست از بازی بکشد و خارج شود . یک برنده باید بداند که باخت بخشی از برد است. تنها یک بازنده است که تا آخر عمر سر میز اشتباه مینشیند، همه چیز را از دست میدهد و امید وار است ثابت کند که بازنده نیست.


41. اغلب مردم از بوسیدن قورباقه ها اجتناب میکنند و در عوض با آنها ازدواج میکنند.


42. اول با سخت ترین آغاز کن مابقی آسان خواهد شد.


43. کار آفرینان موفق تیم های عالی ایجاد میکنند.


44. رهبری یک مهارت اساسی برای یک کارآفرین بودن است .


45. رهبران با چالش هایی مقابله میکنند که سایرین از آنها میهراسند . 


46. یک کارمند فقط میداند چگونه پول به دست آورد مشروط بر آنکه آن را به او بدهند . یک کارآفرین میتواند از هیچ پول بدست آورد.



نظرات  (۳)

  • محمد خواجه ها
  • واقعا عالی بود . مخصوصا قسمت عمل کردن به گفته ها

     

    کاملا با نظر ایشان موافق می باشم
  • عباس علیزاده
  • این متن یک صفحه ای اگر کسی بهش عمل کند شاید زندگیش تغییر کند دریغا شاید کسی تا اخر نخونده و جالب کسی. نظر نداده. در هر صورت ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی